Basur Tedavisi

Basur tedavisi, hastalığın türüne ve şiddetine göre değişiklik göstermektedir. Basur probleminde kişinin hayat kalitesi oldukça düşmektedir. Bu nedenle tedavisi önem arz etmektedir. Girişimsel tedavi yöntemleri, cerrahi operasyonlar ve medikal tedaviler hastalığın tedavisi için tercih edilebilmektedir.

Hemoroid Nedir Neden Olur?

Hemoroid, rektumun ve anüsün en alt kısmında bulunan anal kanalın sonundaki damarların genişlemesi şeklinde açıklanabilmektedir. Hemoroid probleminde kan damarlarının duvarları genişlemekte ve damarların şişerek tahriş oluşmasına neden olabilmektedir. Hemoroid, anal bölgenin iç kısmında damar yastıkçıklarının şişmesi, sarkması ve kanama eğilimi meydana gelmesi ile oluşturmaktadır.

Hemoroid probleminin oluşumuna neden olabilecek birçok farklı etken bulunmaktadır. Hemoroid günümüzde her dört kişiden birinde görülen oldukça yaygın bir problemdir. Hemoroid problemi oluşmasına neden olabilecek problemler şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Kronik kabızlık yaşanması
  • Tuvalette uzun süre oturmak
  • Tuvalette olması gerekenden fazla ıkınmak
  • Yaş ilerlemesi
  • Gebelik
  • Kronik ishal problemi yaşanması
  • Genetik faktörler
  • Dışkılamayı kolaylaştıran ilaçların sık kullanılması
  • Ağır egzersiz programları
  • Uzun süre hareketsiz kalmak
  • Karnın içindeki basıncın yükselmesi
  • Fazla kilo
  • Sağlıksız beslenme tarzı

Basur Nasıl Tedavi Edilir?

Hemoroid tedavisi için belirlenmiş olan farklı tedavi seçenekleri bulunmaktadır. Hemoroid tedavisi kapsamında hangi tedavi yönteminin kullanılacağı belirlenirken genellikle hastalığın derecesi dikkate alınmaktadır. Hastalığın ilk evrelerinde yalnızca diyet ve dışkılama alışkanlıklarının belirli bir düzene oturtulması gibi tedavi yöntemlerinin kullanılması yeterli olabilmektedir.

İkinci ve üçüncü evrelerde hastalığın tedavisinde yalnızca koruyucu tedaviler yeterli olmamaktadır. Bu durumda diyet ve dışkılama alışkanlıklarının düzenlenmesi gibi yöntemlerin yanı sıra medikal tedavi yöntemleri tercih edilebilmektedir. Medikal tedaviler, makat bölgesindeki damaların akımını kontrol etmek için kullanılmaktadır. Medikal tedavileri etkili bir sonuç sağlamaması durumunda girişimsel yöntemlerin kullanılması gerekebilmektedir.

Neo Lazer ile Basur Tedavisi

Neo Lazer tedavisi son yıllarda uygulanmaya başlayan ve en başarılı tedavi yöntemi olarak kabul edilen basur tedavisi yöntemidir. İnce bir prob yardımıyla hemoroidli pakenin içerisine girilerek verilen ısı enerjisi ile hemoroid pakesi ve pakeye sebebiyet veren damar tamamıyla tedavi edilir. Dolayısıyla tekrardan aynı yerde oluşmaması için en başarılı tedavi yöntemi olarak kabul görmektedir. Ayrıca çok kısa süren bir tedavi işlemi olması sebebiyle de bir tercih sebebidir. Genellikle 10dk gibi kısa bir sürede tüm tedavi gerçekleşmektedir. Tecrübeli genel cerrahi uzmanı doktorları Neo Lazer yöntemiyle 10 dakika gibi kısa bir sürede kalıcı tedavinizi sağlayabilmekteler.

Basurun Belirtileri Nelerdir?

Hemoroid belirtileri, hastalığın türüne ve derecesine göre değişiklik göstermektedir. Dış hemoroid oluşması durumunda belirtiler genellikle kısa süreli olarak ortaya çıkmaktadır. İç hemoroid oluşması durumunda ise belirtilerin daha uzun sürdüğünü söylemek mümkündür. Hemoroidin dış ve iç hemoroid olmasına göre belirtiler değişiklik gösterebilmektedir. Ancak genel bir belirleme yapmak gerekirse hemoroid probleminde görülebilecek belirtiler şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Makatta kanama meydana gelmesi
  • Dışkılamada hemoroid memelerinin görülmesi
  • Dışkılamada şişlik hissi
  • Kaşınma
  • Ağrı
  • Acıma
  • Anüste sert yumru görülmesi
  • Anüste şişkinlik olması
  • Kabızlık problemi yaşanması
  • Makatta ıslaklık hissi
  • Kişinin iç çamaşırında dışkı veya akıntı görülmesi

İç Hemoroid Nedir?

İç hemoroid, makat ve rektum içinde bulunan damarların aşırı genişlemesi ve şişmesiyle makattan çıkması şeklinde açıklanabilmektedir. İç hemoroid probleminin meydana geldiği bölgede acı hissini sağlayan sinirler oldukça azdır. Bu durum iç hemoroid probleminde ağrı ve acı oluşması gibi problemlerin meydana gelmemesini sağlamaktadır.

İç hemoroid genellikle belirtisi olmayan bir hastalık gibi algılanmaktadır. Ancak belirtisi görülmediğini söylemek doğru değildir. İç hemoroid probleminde tuvalet kağıdında kan görülmesi, dışkıda kan görülmesi veya iç hemoroidlerin dışkılama sırasında dışarı çıkması gibi belirtiler ortaya çıkabilmektedir.

Basurun Evreleri

Basur evreleri belirlenirken sarkma durumu göz önünde bulundurulmaktadır. Dört temel evrede incelenmektedir.

1. Evre Hemoroid

1. evre basur hastalığında hemoroid belirgin olsa da anal kanaldan çıkmamaktadır. Tuvalet sırasında kanama gibi problemler meydana gelse de hastalar problemi fark edemeyebilmektedir. Doktor muayenesi ile saptanabilmektedir.

2. Evre Hemoroid

2. evre basur hastalığında, tuvaletten sonra makattan hemoroid memeleri çıkabilmektedir. Tuvaletten çıktıktan sonra ise kendiliğinden içeri girmektedir. Bu dönemde kanama, ağrı veya kaşıntı gibi problemler meydana gelebilmektedir.

3. Evre Hemoroid

3. evre basur durumunda tuvaletten sonra makattan çıkan hemoroid memeleri kendiliğine içeri girmemektedir. Hastalar memeleri elleriyle içeri itmektedir. Kanama, kaşıntı ve ağrı gibi problemlerin yanı sıra makatta ıslaklık gibi problemler meydana gelebilmektedir.

4. Evre Hemoroid

4. evre basur hastalığında hemoroid memeleri elle içeri girse de tekrar dışarı çıkmaktadır. Diğer belirtilerin yanı sıra iç çamaşırında lekeleme oluşması ve kanama gibi problemler yaşanmaktadır. Ağrının şiddeti artmaktadır.

Dış Hemoroid Nedir?

Dış hemoroid, makat bölgesinin dışındaki damarlardan kaynaklanan hemoroid türü olarak açıklanabilmektedir. Kısa süreli olarak ortaya çıkmaktadır. Dış hemoroid belirtileri şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Sızlanma gibi problemler meydana gelmektedir.
  • Devamlı bir ağrı meydana gelmektedir. Ağrının şiddeti yüksektir.
  • Makattaki şişlik hissedilmektedir.
  • Kaşıntı olmaktadır.
  • Akıntı, kanama gibi problemler oluşmaktadır.

Ameliyatla Basur Tedavisi

Ameliyatla hemoroid tedavisi, hastada diğer tedavi yöntemleriyle şikâyetin geçmemesi durumunda veya hastalığın tekrarlanması durumunda tercih edilen tedavi yöntemidir. Hemoroid ameliyatında kullanılabilecek yöntemler şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Hemoroidektomi: Dışarı sarkan basur memelerinin cerrahi yöntemler kullanılarak dışarı çıkarılması şeklinde açıklanabilmektedir.
  • Stapler Hemoroidopeksi: Hemoroidlerin stapler cihazıyla dışarı çıkarıldığı cerrahi yöntemdir.

Ameliyatsız Basur Tedavisi

Ameliyatsız hemoroid tedavileri şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Neolazer
  • Lastikle boğma
  • İnfrared koagülasyon
  • Bipolar koagülasyon
  • Skleroterapi

Ameliyatsız Basur Tedavi Yöntemlerinin Avantajları

Ameliyatsız hemoroid tedavilerinin avantajları şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Ağrı büyük ölçüde azaltılmaktadır. Bu nedenle günlük yaşantıya dönme süresi kısalmaktadır.
  • Kanama belirgin ölçüde azalmaktadır.
  • Kesici alet kullanılmadan yapılan tedavilerdir. Bu nedenle kaslarda hasar oluşma ihtimali bulunmamaktadır.
  • Dışkı veya gaz tutamama gibi problemler yaşanmamaktadır.
  • Makat darlığı gibi problemler yaşanmamaktadır.
  • Pansuman gerekmemektedir.

Lazerle Basur Tedavisi

Lazerle hemoroidolizis, ağrısız ve kanamasız bir tedavi yöntemi açısından oldukça avantajlıdır.

İnfrared Koagülasyon Yöntemi

İnfrared koagülasyon, kızıl ötesi ışınlarla damarların yakılması ile gerçekleştirilerek tedavi yöntemidir. 5 dakika gibi kısa bir süre içerisinde tamamlanmaktadır. Bu yöntem lazer tedavisi olarak da bilinmektedir.

Lastikle Boğma Tedavisi

Bant ligasyon yöntemi, hemoroid köküne lastik bant uygulaması şeklinde gerçekleştirilmektedir. Hastanın aynı gün gündelik yaşantısına dönmesi mümkündür.

Kanayan Hemoroitler Nasıl Tedavi Edilir?

Kanamalı basur tedavisi, infrared koagülasyon veya bant ligasyon yöntemi kullanılarak 5 -6 dakika gibi kısa bir süre içerisinde tedavi edilebilmektedir. Bu işlem 3. evre hemoroide kadar kalıcı tedavi sağlamaktadır.

Hemoroid Doğal Yöntemlerle Tedavi Edilebilir Mi?

Hemoroidin doğal yöntemlerle tedavisi kapsamında hastanın uygulayabileceği bazı yöntemler bulunmaktadır. Bu yöntemler genellikle kabızlık probleminin giderilmesi için tercih edilmektedir. Lifli besinler tüketmek, bitki çayı içmek veya sıcak oturması yapmak bu yöntemler arasında sayılabilmektedir.

Hemoroid Kremi veya İlacı ile Tedavi Mümkün Müdür?

Hemoroidin krem veya ilaç ile tedavisi hastalığın türüne ve şiddetine göre değişiklik göstermektedir. 1. ve 2. evre hemoroid problemlerinde tercih edilebilir tedavi seçenekleridir.

Hemoroid Bulaşıcı Mıdır?

Hemoroid bulaşıcılığı hastalarda endişeye neden olabilmektedir. Ancak hemoroid bulaşıcı bir hastalık değildir.

Basur Tedavisinden Sonra İyileşme Süreci Nasıl Geçmektedir?

Hemoroid tedavisinden sonra iyileşme süreci, tercih edilen tedavi yöntemlerine göre değişiklik göstermektedir. Ancak genel olarak hastanın gündelik yaşantısına dönmesi mümkün olabilmektedir. İyileşme ise 7 ile 10 gün arası bir sürede sağlanmaktadır.

Basur Tedavisi Sonrası Yeme İçme Alışkanlıklarımızı Düzenlememiz Gerekir Mi? Hemoroid tedavisi sonrası yeme içme alışkanlıkları tedavi kapsamında belirtildiği üzere devam edilmelidir. Eski yeme içme alışkanlıklarına dönülmesi veya basur oluşumuna neden olan yaşam tarzına devam edilmesi, tekrardan basur oluşumuna neden olabilmektedir.