Varis Ülseri Tedavisi

Varis yarası tedavisi, farklı tıbbi aşamalar kapsamında gerçekleştirilen, iltihap giderme, pansuman, yaraları iç ve dış alanlardan temizleme, krem kullanımı, kompresyon bandaj uygulama ve varis çorabı ile tedaviyi desteleme gibi adımların izlediği yöntemlerdir. Varis ülseri tedavisi kapsamında ağrı ve hareket kabiliyetini kısıtlama etkilerine neden olan açık ve iltihaplı yaralarınız, sağlıklı bir yapıya kavuşturulmaktadır.

Muayene işlemlerimiz kapsamında varis yaralarınızın derin veya yüzeysel toplardamar yetemezliği sonucunda oluştuğunu tespit etmemiz ve bu problemin ileri seviyeye ulaşmış olması halindeyse yaraların tedavisi için radyofrekans tekniği kullanıyoruz. Sorunlu damarlara müdahale ederek, yaralara sebep olan alanları alıp, damarları radyofrekans ile birleştirerek, yara oluşumunun tekrarlamasının önüne geçiyoruz.

Varis Ülseri Nedir? Neden Oluşur?

Varis ülseri, toplardamarlarınızda biriken kanın oluşturduğu basıncın yapısal bozukluk oluşturması sonucu meydana gelen yaralardır. Damar tıkanıklığı ve toplardamarın kanı yeterince boşaltamaması nedenleri ile ortaya çıkmaktadır. Varis ülseri, sıklıkla alt bacak alanınızda meydana gelirken, koyu cilt rengine ve tedavinizi aksatmanız halinde enfeksiyon oluşumuna sebep vermektedir. Yüzeysel ven yetmezliği, derin damarlara ilişkin kapak yetmezliği, perforan toplardamar yetmezliği gibi nedenlere bağlı olarak oluşur.

Hali hazırda ilerlemiş bir varis problemine sahipseniz, aşırı alkol ve sigara tüketimi, yüksek sodyum içerikli gıda tüketimi, tansiyon seviyesine özen göstermeme, sıcak su ile varisli cildi yıkama, işlenmiş ve konserve et ürünlerini tüketme, hareketsiz yaşam gibi olumsuz alışkanlıkları benimsiyorsanız, varislerinizin ilerlemesinin etkisi ile yaraların da oluşum riski yükselir. Bu yüzden sizlere tedavimiz kapsamında, sağlıksız yaşam koşullarının önüne geçmeniz için gerekli olan bilgileri sunuyoruz.

Varis Ülserinin Belirtileri Nelerdir?

Varis ülseri semptomları hakkında bilgileri şunlardır:

• İlk etapta hafif bir ödem,
  • Ciltte renk değişimi,
  • İlerleyen safhada kırmızı, mor ve siyaha varan renk değişimi,
  • Yumuşak dokunun gittikçe sertleşmesi ve cilt altı dokusunun incelmesi,
  • Egzama benzeri döküntüler,
  • Kızarıklık ve şiddetli kaşıntı,
  • Kızarıklık beraberinde damar oluşumlarının gözlemlenmesi,
  • Çarpma ve darbelere karşı hassasiyet,
  • Darbeler sonunda kolaylıkla cildin açılması.

Varis yaralarının oluşumu öncesinde varislerin bulunduğu alanlar sıcak suya her zamankinden daha duyarlı bir seviyeye gelir. Varisli cilt bölgelerinize dokunduğunuzda sizi rahatsız edici sızıları hissedebilmeniz kolaylaşırken, cildinizin altında bir doluluk varmış hissine kapılırsınız. İlk etapta cildinizi sıktığınızda veya ovaladığınızda oluşan bu sızı ve ağrıya, yumuşak bir cilt hissi eşlik eder. İlerleyen dönemde ağrılar azalmak yerine artarken, dokunduğunuz cildinizin artık eskisinden daha sert bir yüzeye sahip olduğunu fark edersiniz.

Bu gibi belirtileri gözlemlemeniz halinde varis ülseri problemi ile karşılaşma riskiniz bulunur.

Belirtileri gözlemeniz halinde tıbbi destekten yararlanmanız gerekmektedir. Bizler, varis ülseri oluşumu altında yatan problemi belirleyerek, yaralarınızın iyileşmesi ve bir daha tekrarlamaması amacıyla tedavilerimizi gerçekleştiriyoruz.

Varis Ülseri Nasıl Tedavi Edilir?

Varislerde ülser tedavisi için ilk etapta dış ortamdan baskı uygulama yöntemini izleyerek, varis çorabı ve özel sargı kullanımı yapmanızı sağlıyoruz. İkinci aşamada ise varis ülseri oluşunun altta yatan sebebini ortaya çıkararak, buna uygun tedavi tekniklerini kullanıyoruz. Bu kapsamda toplar damar yüzeysel yetmezliği ile varis ülseri oluşumu tespit etmemiz halinde, ilgili toplar damar alanını lazer veya radyofrekans ile kapatıyoruz.

Derin toplardamar yetmezliği sebebi ile oluşan varis ülserlerinizin tedavisi kapsamında ise derin damarlarınızdaki kapakların totrekans ile onarılması veya yaşam boyu varis çorabı kullanımının tercih edilmesi gerekir.

Varis ülseri tedavisini ertelemeniz halinde, geçmeyen yaralar çeşitli enfeksiyonların gelişmesine sebep olmaktadır. Bu enfeksiyonlar yumuşak dokularınızdan kemik dokuya kadar ilerleme riski taşımaktadır. Bu gibi bir durumda ise istenmeyen pek çok komplikasyon yaşayabilirsiniz. Diğer yandan ciddi yaralarınız hareketlerinizin kısıtlanmasına yol açarlar.

Varis Yarasına (Ülseri) Ne İyi Gelir? Nasıl Kapanır?

Özel pansuman ile varis yaralarını temizlemenin ardından dörtlü bandaj tekniği ile kontrol altına alınıp kapatılması faydalı olacaktır. Ayrıca kötü dokunun temizlenmesi, sıcak su ile problemli bölgenin yıkanmaktan kaçınılması, sodyum içeren gıdalar tüketilmesinin azaltılması önemlidir.

Varis ülserinin kapatılması için sadece yaralı kısma bakım yapılması yeterli olmayacaktır. Tedavi kapsamında, kaçakları düzeltmek için yaranın içinde ve üzerinde yer alan dokuları temizleyip, gerekli tıbbi pansuman yapılmalıdır. Varis ülseri çevresinde iltihaplanma tespit edilmiş ise gerekli antibiyotik tedavilerine başlanarak, bu iltihabı giderilmelidir. Kompresyon bandajı adını verdiğimiz dörtlü sistem bandajlar ile pansumanı yapılan yara alanını kontrol altına alarak, yaranın kapanması için periyodik müdahalelere devam edilir.

Diğer yandan tedaviye ek olarak, varis alanlarını sıcak su ile yıkamaktan kaçınmanız, tansiyonunuzu kontrol altında tutmanız, sigara kullanımını bırakmanız, sodyumlu gıda alımını ileteceğimiz ölçekte veya tamamen kısıtlamanız, hazır gıda tüketimine son vermeniz, kilonuzu kontrol altına almanız, varis yaralarınızın iyileşme sürecine pozitif etki sağlayacaktır.

Varis Yarası İçin Krem Kullanılır Mı?

Varis yarası kremi kullanımı mümkündür. Varis oluşumunun ilerleyen evrelerinde ortaya çıkan ve ülser adı verdiğimiz varis yaralarının geçmesi için ilk müdahale pansuman ardından krem kullanımı ile yapılır. Varis yarası kremleri, varisi değil varise bağlı olarak ortaya çıkan açık yaraları kontrol altına almak ve tedavi etmek için tercih edilen tıbbi bir ilaç seçeneğidir.

Varis kremini belirdiğimiz ölçülerde açık yaralarınızın üzerinde kullanmanızı önererek, yaralarınızın kapanmasını sağlarız. Tedavi kapsamında ise sadece bu yeterli değildir. Varis yaralarınız var ise iltihaplarını antibiyotik tedavisi ile giderme, ardından pansuman ve bandajlama işlemlerini gerçekleştirme tedavi adımlarımızdır. Bu kapsamda tekrarlama riskinin ortadan kalkması için ise varis çoraplarının kullanımını önerebiliriz.

Diğer yandan varis yaralarınız, derin ve yüzeysel toplardamar yetmezliği etkisi ile oluşmuş ve ileri düzeye ulaşmış ise krem, pansuman, bandaj tekniği ve çorap kullanımı ile yok ettiğimiz problemlerinizin tekrarlamaması için temelde yatan rahatsızlığın giderilmesi gerekir. İlerleme düzeyi yüksek olan bu varis yaralarınız için ilgili damarlarda, ilgili alanları alarak, radyofrekans tekniği ile kapatma işlemini izleyebiliriz.

Varis Yarası İlaç Veya Kremle Tedavi Edilebilir Mi?

Varis yarasının ilaç, kremle tedavisi, mümkünken, varis probleminin kremle ve ilaçla tedavisi mümkün değildir. Antibiyotik ilaçlar ve kremler ile varis nedeniyle oluşan yüzeysel yaraların tedavisi ve kontrol alınması mümkündür. Varisleriniz çevresinde oluşan iltihaplı yaraları geçirmek amacıyla uyguladığımız tedavimiz kapsamında antibiyotik ilaç alımından yararlanıyoruz. İltihaptan temizlediğimiz ve enfeksiyon kapma riskini ortadan kaldırdığımız açık yaralarınız uygun tıbbi krem, pansuman ve kompresyon bandajı ile sağlıklı bir hale getiriyoruz. Bu süre ardından ise varis çorapları ile yara oluşumunu engellemek amacıyla bacaklara gerekli baskı uygulanmaktadır.

Tüm bu teknikler için yarayı kontrol altına alıyoruz. Varis ülseri tedavisi ardından tekrar oluşumun tamamen önüne geçmek için ise radyofrekans tekniği ile varis oluşumuna sebep veren sağlıksız damarlara müdahale ediyoruz.