Yağ Bezesi (Lipom) Tedavisi

Yağ bezesi tedavisi, deri altında yerleşen yağ kitlesini cerrahi adımlar ile alma veya radyofrekans yöntemi ile biriken yağları yıkama yöntemleri ile gerçekleştirilebilen, yağ bezesi kitlesinin tekrar oluşumunun önüne geçilmesini sağlayan tıbbi bir müdahaledir.

Yağ Bezesi (Lipom) Nedir? Neden Oluşur?

Yağ bezelerinin vücudunuzun her hangi bir bölümünde oluşan içi yağ dolu, küçük formda tümör benzeri oluşumlardır. Cildin darbe alması, metabolik hastalıklar, diyabet hastalığı gibi nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabilmektedir.

Vücudunuzdaki yağ birikimlerinin deri altınızda yerleşerek, bir kapsül şeklinde sarılması lipom adı verdiğimiz yağ bezesi çeşitlerinin oluşmasına yol açar. Basit tümör olarak nitelendirebileceğimiz bu bezeler, genellikle iyi huylu olsalar da estetik açıdan hoş olmayan görüntülere yol açarlar. Genetik yatkınlık, sağlıksız beslenme, karaciğer hastalıkları, obezite, insülin direnci problemleri, genetik yatkınlık gibi nedenlerle oluşabilirler.

Yağ Bezesi (Lipom) Nasıl Geçer?

Yağ bezesinin iyileşmesi için deri altında biriken ve bezeleşmeye neden olan yağlarınızı ameliyatla veya ileri teknolojik tıbbi teknikler ile ortadan kaldırmak gerekmektedir. Yağ bezelerinizin tedavisi için tıbbi kapsamda krem, jel veya ilaç kullanımı ile tedavi mümkün değildir. Seneler sonunda biriken tümor benzeri yapıya sahip bezelerinizi radyofrekans yöntemi ile ortadan kaldırarak tedavi gerçekleştiriyoruz.

Yağ Bezesi Tedavi Metotları

Yağ bezesi tedavi yöntemleri, ameliyatla ve ameliyatsız seçenekler olarak farklılaşır. Bu seçeneklerin detayları aşağıdaki gibidir.

Yağ Bezesi Ameliyatı

Yağ bezesi ameliyatı, cildinizin altında biriken yağ bezesi büyüklüğüne göre bir kesi hesaplayarak, kesi ardından yağ bezesi kitlesinin çıkartıldığı ameliyat seçeneğidir. Bu ameliyat kapsamında öncelikle lokal anestezi uygulanır. Ardından kesi alanını açarak gerekli oranda yağ bezesi kitlesini çıkartılıp, cerrahi dikiş ile alan kapatılır. Hastalar işlem ardından yatakta bakım ihtiyacı duymadan yaşamlarına devam edebilir, ameliyat risksiz bir oprerasyon olmasına da bağlı olarak 5 ile 10 dakikalık süre içinde tamamlanabilir. Operasyonun ardından iş gücü kaybı yaşamdan normal hayatınıza dönebilirsiniz.

Ameliyatsız Yağ Bezesi Aldırma

Ameliyatsız yağ bezesi tedavisi işlemi liposuction yöntemi kapsamında gerçekleşir. Yağ bezesinin bulunduğu alanda oluşturulan 5 cm’lik ve tedavi ardından gözle görülmesi zor olan bir kesiden, yağ emme işlemi uygulanmaktadır. Bu kapsamda operasyon ardındaki kesi izi normal şartlarda algılanamayacak kadar siliktir.

Radyofrekans Yöntemiyle Yağ Bezesi Aldırma

Radyofrekansla yağ bezesi alma işlemimizde, radyofrekans sayesinde deri altındaki yağ bezelerini yakarak, kesin çözümler elde edilebilir. Radyofrekans yönteminde her hangi bir acı veya ağrı duyulmamaktadır. Gerekli durumlarda, hastanın acı eşiğinin çok düşük olması gibi vakalarda, ek lokal anestezi ile acıyı tamamen ortadan kaldırabiliriz.

Ameliyat stresi ve narkoz etkisine karşı korku duyma koşullarına sahipseniz, radrofrekans yöntemi ile ses dalgaları yoluyla deri altında yer alan yağ bezelerinizi ortadan kaldırabiliriz. Bu kapsamda ışın verme işlemi uygulamadığımız için göz çevresinde yer alan yağ bezesi problemleriniz için de radyofrekans yöntemini tercih edebilirsiniz.

Yağ Bezesi Görülebilen Bölgeler

Yağ bezesi gözlemlenen bölgeler, boyun, sırt, omuz, kol, bacak, göz çevresi, yüz alanlarıdır.

Boyun Bölgesi Yağ Bezeleri

Boyun alanı yağ bezeleri, boyun yanında, ortasında, yumru şeklinde çıkan ve şişlikler şeklinde gözlemlediğimiz bezelerdir. Bu bezelerin oluşma sebepleri, troid bezlerinde büyüme, lenf veya tükürük bezindeki şişliklerdir.

Boyun yağ bezeleri, tehlikeli hastalıkların yansımaları ile oluşabilirken, hemen hemen her yaş gurubunda zararsız deri altı yağların birikimi sonucunda da çıkabilmektedir. Bezenin hangi sebeplerden ötürü oluştuğunu ve tedavisi için hangi yöntemin izlenmesi gerektiğini ise detaylı muayene işleminin ardından belirliyoruz. Boyunda yağ bezesi enfeksiyon kapma temelli oluşmuş ise antibiyotik tedavisi, uzun süreli doku altı birikim ile tömor formunda oluşmuş ise radyofrekans yöntemi ile tedavi aşamalarını izliyoruz.

Omuz Ve Sırt Bölgesinde Yağ Bezeleri

Omuz, sırt alanında yağ bezeleri, omuz ve sırt bölümünde cilt altında yavaşça gelişen yağ dokularının büyümesi sonunda oluşurlar. Genel olarak yetişkinlerde tespit ettiğimiz omuz ve sırt yağ bezelerini, iyi huylu tümörler olarak adlandırıyoruz.

Omuz ve sırtta tespit ettiğimiz yağ bezeleri belirli şartlarda ve nadir olarak kanserli, zararlı etkilere sahiptirler. Bezeleriniz hızlı büyüyor, acı veriyor, kasları etkiliyor ise radyofrekans yöntemimiz ile tedavi gerçekleştirerek, problemlerinizden kurtulmanızı sağlıyoruz.

Kol Ve Bacaklarda Yağ Bezeleri

Kol, bacak alanında yağ bezeleri, kilo alımı ve doğuştan gelen faktörlere bağlı olarak oluşan, kol ve bacak derisi altında yağ hücrelerinin çok fazla büyümesi sonucu meydana gelen iyi huylu kitlelerdir. Bu kitleler kaslarınızı dilediğiniz gibi hareket ettirmenize engel olurken, ağrı yaşamanıza sebebiyet verirler.

Yaşam kalitenizi düşüren kol ve bacaklarınızda oluşan yağ bezelerini tedavi için ameliyatsız ve radyofrekans teknikleri ile tedavi seçenekleri mevcuttur.

Göz Çevresi Yağ Bezeleri

Göz etrafındaki yağ bezeleri, göz çevrenizde yer alan damarların yağlanması sebebi ile oluşan kitlelerdir. Diğer yandan kolesterolü yükselten gıdaları yüksek oranda tüketmeniz, uykusuzluk, üzüntü etkisi ile aşırı ağlama gibi nedenlere bağlı olarak da yağ bezelerinin oluştuğunu ifade edebiliriz.

Göz kapağınızda ve göz altınızda oluşan bu bezelerin tedavisi için ışın ve lazer içermeyen radyofrekans yöntemini kullanıyoruz. Görme yetisini olumsuz etkileyen göz çevresi yağ bezelerinin tedavisi için ışınsız bu yöntemi kullanarak, göz sağlığınızı da koruma altına alıyoruz.

Yüzdeki Yağ Bezeleri

Yüzde yağ bezesi, yüz derisi altında oluşan yağlanmalar sebebi ile ilk etapta sivilce benzeri formda oluşan ve giderek büyüme eğilimi gösteren bezelerdir. Doğal olmayan bir görünüme sebep olan bu bezeleri, kendiniz sıkarak yok etmeye çalışmak ise riskli durumları beraberinde getirir.

Genetik yatkınlık, yüze darbe alma, fazla kilo, cilt temizliğinin ihmali, ilerleyen yaş, karaciğer hastalıkları gibi sebeplerden oluşan yüzünüzdeki yağ bezeleri için radyofrekans ile tedaviden yararlanarak bu kitlelerden kurtulabilirsiniz.

Yağ Bezesi Ağrı Yapar Mı?

Yağ bezelerinin genel olarak ağrıya sebep olmadıklarını, fakat iltihaplanma ve uzun süre tedavi erteleme ardından aşırı büyüme ve kasları etkileme eğilimi gösteren yağ bezelerinin ağrılara sebep olabileceğini ifade edebiliriz.

Yağ Bezesi Sıkmak Zararlı Mıdır?

Yağ bezesi sıkmak zararlı sonuçlara yol açan bir alışkanlıktır. Özellikle yüzde, boyunda ve göz çevresinde yer alan yağ bezelerini sıkarak boşaltmaya çalışmak, ciltte başka hastalıkların oluşumuna ve tahrişe yol açar. Yağ bezeleriniz için tıbbi tedaviden yararlanmanız en doğru tercihtir.

Yağ Bezesi Kendiliğinden Geçer Mi?

Yağ bezelerinin kendi kendine geçmesi mümkün olmayan bir durumdur. Bu bezeler cilt altında uzun sürede biriken kitleler oluğundan, cerrahi müdahale veya radrofrekans tedavisi ile tedavi edilmelidirler.

Yağ Bezesi İlaçla/Kremle Geçer Mi?

Yağ bezesinin ilaçla, kremle iyileşmesi mümkün değildir. Tıbbi tekniklere uymayan yollar ile yağ bezelerini iğne ile patlatma, kremler ile ovarak sıkma gibi işlemlerden kaçınmanız gerekir. Kişisel kararlar ile alınan kremleri yağ bezelerinize sürdüğünüzde veya bezeleri patlattığınızda gerekli hijyeni açık yarada sağlayamayacağınız için iltihap, mikrop kapma, tahriş, kaşıntı ve kızarıklık problemleri ile karşılaşırsınız. Yağ bezesi oluşumlarınızı profesyonel adımlar ile ve uzman doktorların müdahaleleri ile tedavi ederek bu risklere karşı sizleri koruma altına alıyoruz.