Anal Fistül

Anal fistül, kalın bağırsağın ucu ile anüs yakınındaki deri arasında gelişen küçük bir tüneldir. Genellikle anüs yakınında, yakındaki dokuda ir apse toplanmasına neden olan bir enfeksiyonun sonucu oluşur.Anal fistüller genellikle kendiliğinden iyileşmezler.

Anal Fistül Belirtileri

• Anüs çevresindeki ciltte tahriş
  • Otururken, hareket ederken, tuvalet sırasında veya öksürürken daha kötü olabilecek sürekli, zonklayan bir ağrı.
  • Anüs yanından kokulu akıntı veya kan gelmesi
  • Fistülün ucu anüs yakınındaki deride bir delik olarak görülebilir.

Anal Fistülün Nedenleri

Anal fistüllerin çoğu anal apse sonrası gelişir. Apse boşaldıktan sonra düzgün bir şekilde iyileşmezse fistül oluşması kaçınılmazdır. Anal fistüllerin daha nadir nedenleri şunlardır:

• Crohn – Kronik iltihabi barsak hastalığı
  • Divertikülit – kalın bağırsağın içinde oluşan küçük torbacıklarının enfeksiyon
  • Tüberküloz veya HIV(AIDS) enfeksiyonu
  • Geçirilmiş anüs bölgesi ameliyatı sonrası da gelişebilir

Fistül Nasıl Tedavi Edilir?

Fistül tedavisinde yaklaşım fistülün tipi, derinliği, sayısına göre farklılık gösterir.

Cerrahi Tedavi:

Farklı cerrahi teknikler (fistülotomi ,fistülektomi, seton uygulaması,flep tedavisi) mevcuttur.

Cerrahinin Riskleri ve Dezavantajları Nelerdir:

Her türlü tedavi gibi, anal fistül tedavisi de birtakım riskler taşır.

Başlıca riskler:

• Enfeksiyon
  • Fistülün tekrarlaması: fistül bazen cerrahiye rağmen tekrarlayabilir
  • Bağırsak inkontinansı ( dışkı tutamama)
  • Risk seviyesi, fistülünüzün bulunduğu yer derinlik ve sayısına göre değişir.

Daha az riskli ve hızlı bir tedavi yöntemi var mıdır?

Son yıllarda lazer tedavisi gündemdedir.

Lazer probunu fistül kanalına yerleştirdikten sonra, lazer fistül dokusunu sıkıştırarak yolu kapatır.

Tedavi neredeyse ağrısızdır ve iyileşme süresi geleneksel cerrahi prosedürlerden belirgin şekilde daha kısadır. Hastane yatışı gerektirmez. Klasik cerrahinin risklerini taşımaz. İyileşme süresi daha kısadır.

Tedavi Kesin Midir?

Fistül bazı durumlarda tedavisi zor bir hastalıktır. Lazer tedavisinde de başarısız olan vakalar vardır. Riskleriniz ve iyileşme ihtimalinizin netleşmesi için doktor muayenesi tavsiye ediyoruz. En doğru değerlendirme için ücretsiz muayene imkanımızdan faydalanabilirsiniz.