Tırnak Batması

Tekrar Etmeme Garantili Tırnak Batması Tedavisi!

Tırnak Batığında Kesin, Kalıcı ve Estetik Açıdan Da Mükemmel Tedaviyi Taahhüt Ediyoruz

• 10 Dakikada Tamamlanır
  • Kalıcı Çözüm Sağlanır
  • İş Kaybına Sebep Olmaz

Sadece tırnak çekmek, asla tercih edilmemesi gereken yetersiz bir müdahaledir! Uygulanan cerrahi metot hastalığı tamamen iyileştirmeli ve tekrarını önlemelidir! Kolay uygulanmalı ve sonuçta ortaya güzel bir görüntü çıkmalıdır.

Op. Dr. Mehmet Okuducu

Genel cerrahi eğitiminin ilk günlerinde hocalarımız “dokulara saygılı”  biçimde çalışılması gerektiğini öğretir ve zaman zaman vurgularlar. Dokulara saygılı, ince diseksiyon yaparak ameliyat uygulamanın yanında,  doğru zamanda ve kesinlikle ameliyat gereken hastalara müdahale etmeyi,  hastalarımı tam olarak iyileşene dek yakından takip etmeyi çok önemserim.

Op. Dr. Mehmet Okuducu
  • 25 Yılı Aşkın Mesleki Tecrübe
  • 6000+ Tırnak Batması Vaka Deneyimi
  • Tekrar Etmeme Taahhütlü Tedavi
  • Estetik Açıdan Mükemmel Sonuç

Tırnak Batması Evreleri

Hastalığın dönemleri ve şiddeti şöyle sınıflanabilir;

• Evre 1. Sadece batma bölgesinde ağrı.
  • Evre 2. Ağrıya kızarıklık ve hafif şişlik eklenmiş.
  • Evre 3. Bu bulgulara ek olarak kırmızı renkli kanamalı doku (granulasyon dokusu) gelişmiş.
  • Evre 4. Batma bölgesinde kötü kokulu enfeksiyon ve parmağa yayılan şişlik kızarıklık durumudur.

Tırnak Batması Tedavi Seçenekleri

Temel olarak hastalığın evresine göre seçilmeli ve titizlikle uygulanmalıdır. Evre 1 ve Evre 2‘de yani, granulasyon dokusunun henüz gelişmediği durumlarda alınan basit önlemler ve ilaç uygulamaları hastalığı geriletse de tekrarlama ve fayda göremeden şikayetlerde artma olasılığı oldukça fazladır. Batma sürecinin başlangıç döneminde, hatalı ayakkabı seçiminin düzeltilmesi, tırnak kesimi sırasında yumuşak dokuya zarar vermeme, antiseptiklerle bölgenin temizlenmesi, şiş ve kızarık bölgeye buz uygulaması, ayakların yükseltilerek istirahat ettirilmesi, enfeksiyon tespit edilen olgularda antibiyotik uygulamaları, batma bölgesine bilinçsiz kurcalama alışkanlıklarının terk edilmesi, kilo verme ve hastalığa sebep olan travmalardan uzak durmak gibi önlemler alınabilir. Bebeklik döneminde basit önlemler sıklıkla işe yaradığı gibi hamilelik sebebiyle oluşan batmalar için ise sürecin sonlanması şikayetlerin gerilemesine yeterli olmaktadır.

Evre 3 ve Evre 4 hastalık hallerinde ise sıklıkla cerrahi uygulama tek seçenek olmaktadır. Cerrahi uygulamanın başarısı ise, hastalığı iyi tanımlayıp, etkili ve yeterli cerrahi uygulamayı gerektirir.

Tırnak Batması Tedavisi metodu iş kaybı ve öz bakıma engel olmamalıdır. Bu başlıklar göz önüne alındığında lokal anestezi ile hiç ağrı duymadan 5-10 dakika gibi kısa bir sürede operasyon tamamlanır. Küçük bir kesi ile tırnakta batma oluşturan kısmi tırnak çıkarılır. Oluşan kanamalı granulasyon dokusunun tam olarak temizlenir. Tekrarın önlenmesi açısından batma oluşturan tırnağı üreten kök bölgesinden 2,3 mm’lik kısmın çıkarılır ve hiç dikiş koymadan mükemmel estetik görüntü elde etmeye yönelik olarak işlem tamamlanır. Yapılan büyük serili bilimsel çalışmalarda halen en doğru metodun bu olduğu ispatlanmıştır. Bu konuda deneyimli ve bahsedilen orjinal tekniği başarıyla uygulama yetisi cerrahi başarısının temelini oluşturmaktadır. Cerrahiye alternatif olarak tanımlanmış bir çok teknikte yeterince iyileşme sağlanamaz, hastalık tekrar eder , uzun süren alet aparat vs. kullanımı söz konusu olur.

Maddi açıdan çok külfetli, uzun süren takip gerektiren geçici müdahaleler ne yazık ki tıbbi etikten uzak, yeterince ehil olmayan kişiler tarafından hijyenik olmayan ortamlarda uygulanmaktadır. Tırnak müdahalesi küçümsenecek, hafife alınacak bir işlem değildir. Özellikle ayak parmaklarında gelişen tırnak batmaları bu konu ile özellikle ilgilenen tecrübeli cerrahlar tarafından yapılması gereken cerrahi işlemle kısa sürede ve tekrarlama olasılığı hiç olmadan tedavi edilmelidir.

Op. Dr. Mehmet Okuducu yaklaşık 25 yıldır çok yoğun biçimde tırnak batması vakaları ile ilgilenmiş ve 6000’dan fazla hastaya tedavi uygulamıştır.

• Tırnak cerrahisinde çok iyi sonuç alma zorunluluğumuz vardır. Çünkü tırnak estetik kaygılarımızın olduğu ve har an kullandığımız bir organdır.
  • Tırnak cerrahisi yaparken cerrahlar mm düzeyinde işlemler yaparlar, dolayısı ile el alışkanlığı ve bu konuya özel ilgi oldukça önemlidir.
  • Tekrarını önleme konusunda yapılan işlemler aslında tek tiptir. Başarıyı etkileyen işlemi yapan cerrahın tekniği ve elde ettiği beceridir.
  • Tırnak cerrahisi sonuçları doğru teknik ve iyi takip uygulanan hastalarda mükemmeldir. Hiç bir kalıcı araz bırakmadan tam olarak iyileşme sağlayan tek metottur.

Tırnak batması ile ilgili bilgi alabileceğiniz diğer kaynaklar: