Yağ Bezesi (Komedon Milia) Tedavisi

Komedon Nedir?

Komedon (beyaz nokta), deri yüzeyinde milimetrik boyutta, beyaz kabarıklık olarak görülen bir durumdur.

Komedonlar esasen bir akne formu olup, vücudun herhangi bir yerinde görülebilir. Genellikle yüz, boyun, omuzlar, sırt üstü ve göğüs bölgesinde görülür. Beyaz noktalar serttir, dışarı ile bağlantısı kapalı olup  sıkıldığında siyah noktalar gibi  dışarı çıkarılamaz.

Komedon Neden Oluşur?

Cildimizin normal salgı bezlerinden olan sebase bezlerin yapısal değişimi sonucu ortaya çıkar.

Hormonlar, genetik yatkınlık, kozmetik ürünler ve bazı ilaçlar komedon gelişiminde etkili faktörlerdir.

• Kirli hava ve nem,
  • Sivilce sıkmak,
  • Cildin aşırı ovalanması,
  • Stres gibi faktörler de komedonları daha kötüleştirebilir.

Komedon Tedavisi

Komedon tedavisi için antibiyotikler, topikal kremler gibi bir çok yöntem kullanılmakla birlikte çoğu zaman istenen sonuç elde edilemez. Kozmetik pazarında satılan komedon çubuğu gibi malzemeler de çoğu zaman  yetersizdir.

Radyofrekans yöntemi komedon tedavisi için hızlı ve başarılı sonuç almayı sağlayan, konforlu bir yöntemdir. Anestezi gerektirmez. İşlem sonrası istirahat gerekmez. Radyofrekans, komedonların içine gönderilen enerji yoluyla komedonu buharlaştırır. Ağrısız ve kozmetik olarak iyi bir sonuç elde edilir. İşlem süresi dakikalar ile sınırlıdır.